http://img30.imageshack.us/img30/3598/120x600ads.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/7039/300x250ads.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/7039/300x250ads.jpg

dailyvideo

http://img535.imageshack.us/img535/7039/300x250ads.jpg

Rakıyı Mehmet'le şarabı Pierre'le için!

Tasarımcı Karim Rashid, Decorum'un GAIA&GINO markası için ürettiği bardaklara değişik ülkelerden isimler verdi. Sake için Japon Yuri, şarap için Fransız Pierre ve rakı için de Türk Mehmet'i tasarladı...

Decorum'un yepyeni tasarım markası GAIA&GINO'nun adı, Decorum'un kurucusu Gaye Çevikel'in takma adı Gaia ve golden retriever cinsi köpeği Gino'dan geliyor. Yıllardır üzerinde çalışılan bu projeyi oluşturan dört farklı ürün grubunun ilki olan masaüstü ev aksesuvarları, ağustos ayında New York, eylülde ise Paris'te tanıtıldı. Markanın ilk ürünü "Liquids" adlı cam bardak koleksiyonunu Defne Koz tasarladı. Her içecek için farklı bardaklardan oluşan koleksiyon, benzerlerinden düz tabanları ve saplarıyla ayrılıyor.
GAIA&GINO'nun "masaüstü" grubunu tasarlayan diğer isim ise, dünyaca ünlü tasarımcı Karim Rashid. Ocak 2005 sonunda yoluna farklı tasarımcılarla (Tom Dixon ve Denis Santachiara) devam edecek olan GAIA&GINO, Rashid'in tasarımlarını ise her sezon kullanacak. Çevikel bunun sebebini Rashid'in tasarımlarının GAIA&GINO'nun kimliğine çok uygun, yani alışılmışın dışında, duygusal ve eğlenceli olması olarak açıklıyor.
İlham kaynağı
İstanbulSofra kültürünü yeniden yorumlayan Rashid'in, GAIA&GINO için tasarladığı en dikkat çeken ürün, birbirine bağlı ancak bölünebilen Morphescape yemek seti... Kendisi de Doğu kültürüne yakın bir tasarımcı olan Rashid'in Morphescape'teki ilham kaynağı da camileri ve minareleriyle Boğaz'a kadar uzanan İstanbul.
"Seven Hills / Yedi Tepe" ürün grubu da adından anlaşılabileceği gibi tasarımcının başka bir "İstanbul" göndermesi. Obje, ters çevrilerek meyvelik ve mumluk olarak kullanılabiliyor. Metal kafaları ile eski Türk musluklarını andıran tuzluk ve biberliklerin adı ise "Ottofamily" (Osmanlı ailesi). "Ottoman" baba, "ottowoman" anne ve "ottokid" de çocuk olarak düşünülmüş. "Cali" isimli üç ağızlı vazo da formunu Osmanlı hat yazılarından alıyor.
Rashid'in "Happy People / Mutlu İnsanlar" seti ise her iki tarafı da kullanılabilen bardaklardan oluşuyor. Türkiye'nin kültürel ve etnik mozaiğinden yola çıkılarak oluşturulan sette, istenen içecek istenen bardakta içilebiliyor. Koleksiyonun en ilginç yanı ise bardaklara verilen isimler. Decorum her bardağa farklı bir ülke insanının ismini vermiş. Örneğin "Japon" Yuri'nin bir tarafıyla şampanya, diğer tarafıyla Japonların geleneksel içkisi sake içiliyor. İspanyol Jose ile konyak, brendi, viski, margarita, diğer tarafıyla ise tekila içiyorsunuz. Alman Karl bira ve su, Fransız Pierre ise kırmızı ve beyaz şarap için birebir. Rashid'in koleksiyonunun bizler için en esprili yanı ise, Mehmet adlı bardak. Mehmet'le içeceğimiz içki ise tabii ki rakı! Ancak tasarımcı "komşu"yu da düşünerek, Mehmet'i Yunan içkisi uzo için de uygun görmüş.

MOMA'da bir Türk markası
Dünyanın dört bir yanında satılan GAIA&GINO, son olarak New York'taki modern sanatlar müzesi MOMA'nın 75'inci yılı kutlama gecesine de damgasını vurdu. Geceye katılan davetlilere hediye edilen Karim Rashid tasarımı "Red Eye" bardakları, müzenin mağazasında da satılacak.
GAIA&GINO'nun ilk hedefinin Amerikan lüks tasarım ürünleri pazarı olduğunu belirten Gaye Çelikel, tasarımları şöyle anlatıyor: "Tüm ürünlerin kimliği ve anafikirleri var. GAIA&GINO'nun tasarımları esprili, zeki ve yalın anlatımlar, Türk geleneklerinin çağdaş tasarımla birleştirilmesi ve hikayeleri olan ürünlerden oluşuyor."

YAPRAK ARAS
Milliyet

11.12.2004

Posted by seyfi on 1:18 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for �Rakıyı Mehmet'le şarabı Pierre'le için!�

Post a Comment

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery

Rakılı Haber